Jak čas pádí

Jak čas pádí

středa 18. května 2016

Škálování

Přátelé,
Takhle si při večeru zaškálovat může být docela dobrá věc.

Hned je zřetelnější, že věci nejsou černobílý.

Mrkněte:

Jsou lidi, co si o mně myslí, že jsem prostořeká. A jiní, co si myslí, že jsem naopak zcela nesdílná. Jakto? (Naštěstí jsou na světě i lidi, co mě nemaj potřebu hodnotit.)

Když se hodim do středu inerciální soustavy, jsem to přitom furt jenom já. Přijdu si akorát.

Když se ale porovnám s těma dotyčnejma, co mě hodnotí, například na škále "co na srdci, to na jazyku", vypadá to asi takhle (procenta představujou, jaký podíl myšlenek proteče ústy na svět):

- Já (před 15 lety, kdy se tvořila má identita) 10% (= neřekla jsem nikomu nic)
- Lidi 1 (kteří vidí mě jako prostořekou) 25%
- Lidi 3 (kteří jsou flegmatici a neřeší mě) 40%
- Já (dnes, když se už pár let intenzivně a úmyslně nutim vylézat ze své ulity) 60% (a v tom je zahrnutý ještě skok do extrému na 85%, když jsem spustila blog a své zábrany z obav, že se něco stane, když na sebe světu něco prozradím, opět zprůměrovaný přechodem do fáze, kdy mi vyschla psavá míza...)
- Lidi 2 (kteří mě vidí jako zamlklou a nic nesdělující) 94%.

Už to vypadá zřetelnějc?
A takhle bych dopadla v řadě dalších škál. Někde mezi těma extrémama. (Dá to rozum, jsem přece ženská a ty obvykle tíhnou k průměrnosti, že? :-))
A to je navíc zatím jen můj pohled!

Jak se teda pozná, jak moc je člověk v něčem fakt extrém, zvlášť když mu to okolí tvrdí?
No, porovná se s co největším počtem lidí.
A je to.
Ok, přátelé, všechny jsem si vás zanesla do matice škál a můžu vás uklidnit, není to se mnou tak dramatické... Obsadila jsem extrémy jen asi v polovině parametrů :-).

Co vyšlo?
Jsem druhá, co z vás vydrží nejdýl tancovat polku.
Ale zase jsem nikdy nestála na in-linech.
Jsem jednoznačně nejvíc na zmrzlinu. (Ale jen díky tomu, že se nesrovnávám s vlastníma dětma.)
Šunku jím, i když nejsem nemocná.
Zato mám úplně průměrný vztah k zelí. (Nedávám si ho prostě k sušenkám, no..., snad se se mnou můžete poté ještě bavit. :-).
Jsem z vás nejvíc emocionální (čtete: místy jako tsunami), ale vy mě zas umíte rychle uklidnit, když vyšiluju.
Mám z vás nejdelší palce na nohou, úplně středně pihovatej nos.
A nejmenší prsa. (No, možná bysme v tomto mohly s Aní obsadit společný stupínek. Že se nemračíš, že jsem Tě bonzla, viď? ;-))
Přemýšlím, jestli bych zvládla napsat blogový příspěvek jen na 5 řádek. Hmm... Dobře, no, v psaní nekonečných textů mám jen malou konkurenci (a vím, že ta anomálie má odborný název a dá se léčit...)
Ale asi by mě nepřijali do Mensa.
Neumim totiž ani za mák norsky, kromě slova jáhly.
A nepamatuju si žádnou část z Radůze a Mahuleny zpaměti.
Nemluvě o programování (při svíčkách). Na této škále se dokonce vůbec nevyskytuju.
(A v Německu navíc dokonce ani se svojí vejškou nepatřim k ničemu extra... :-)).

Tak fajn, s tímto zklidněním, že jsem zcela průměrná žena, můžu jít pokojně spát.
Dobrou,
Š.

4 komentáře:

  1. To jsem to programování při svíčkách rozkecal, nebo se to ujalo a programují tak i jiní?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Né, to byl jen malý žertíček (doufala jsem, že se na něj chytneš :-). Na škále programování při svíčkách jsi, Filipe, fakt jedinej :-))

      Vymazat

Přátelé, děkuji za vaši návštěvu i za vlídné komentáře. Je mi potěšením, sdílet s vámi svůj svět. Š.