Jak čas pádí

Jak čas pádí

pátek 13. února 2015

Nehas, co Tě nepálí

Přátelé, v minulém příspěvku "Jak vrátit světu kousek přirozenosti?" jsem udělala malý kiks.

Vymezovala jsem se tam vůči lidem, kteří odvrátí zrak od "čoudícího komína" a tím pro ně komín zmizel ze světa.

Teď bych to ráda krapet narovnala.
Aby se to někoho zbytečně nedotklo.
Chtěla jsem tedy říct, že rozhodně dokážu pochopit situace, kdy někdo vnímá určitý problém a někdo ho prostě nevnímá.

Ne, že by ho chtěl záměrně vytěsnit. Nebo před ním zbaběle utíkal.
On si ho prostě opravdu nemusel všimnout. Nebo si i všimnul, ale prostě se ho to nedotýká. A nebo má jiná životní témata. Tak komín prostě neřeší. A není na tom nic špatného, že prožije život spokojeně i s čoudícím komínem za zády.

Třeba bude ve svém životě řešit úplně něco jiného. Co také někde někomu pomůže.

Třeba takoví Greenpeace vidí problém v brutálním lovu ryb, při němž zbytečně zahyne mnoho delfínů. Nedá se popřít, že ten problém existuje. A nemám zhola nic proti tomu, aby se tím Greenpeace zabývali a šířili obecné povědomí a třeba přispěli k tomu, že těch delfínů zahyne méně. Ale já osobně, se svými životními okolnostmi, se na řešení toho problému prostě podílet nebudu.

Nicméně, hodlám se podílet na řešení jiných problémů, které pálí mě osobně (a možná ještě i jiné lidi, kteří se nacházejí v podobné životní situaci jako já).

A doufám, že když se spojí snaha více lidí najít lepší řešení nějakých složitých situací a problémů, které je individuálně pálí, tak bude nakonec na světě opravdu o kousek líp.

Přestanu tu tedy vypisovat obecné teorie,  které k ničemu nejsou (a snadno se najde někdo, kdo do nich nezapadne a dotkne se ho, že se ho snažím nacpat do jednoho ze šuplíčků a nerespektuji jeho životní příběh - ačkoliv to opravdu není mým úmyslem a všechny své celospolečenské úvahy pojímám čistě jako můj osobní pohled). 

Propříště se tedy budu věnovat převážně nástinu toho, co mám potřebu řešit já. Snad se před těmi zobecňovacími analýzami světa opravdu dokážu zastavit. :-)
Pokud vás to bude zajímat, budu nesmírně ráda za váš doprovod!
Díky,
Š.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Přátelé, děkuji za vaši návštěvu i za vlídné komentáře. Je mi potěšením, sdílet s vámi svůj svět. Š.